Na początku tego roku Louis Vuitton ogłosił niespodziewaną wiadomość. Raper i przedsiębiorca Pharrell Williams obejmie stanowisko dyrektora kreatywnego męskiego domu mody. Teraz, w Paryżu, miała swoją premierę jego debiutancka kolekcja, stworzona we współpracy z artystą Henrym Taylorem.
Taylor jest znany ze swoich płodnych portretów spotkanych na ulicy ludzi i obsesyjnego malowania na różnych materiałach. W tym na pustych paczkach papierosów, pudełkach po detergentach, płatków śniadaniowych, walizkach, skrzyniach, butelkach, meblach i naciągniętym płótnie.
Pełna portretów kolekcja Louis Vuitton
Debiutancka kolekcja Williamsa, która zawierała pikselowy kamuflaż i inne wariacje na temat klasycznej kratki LV, a w drugiej części pokazu mody, była serią garniturów wyhaftowanych maleńkimi replikami portretów Taylora. Część garniturów uszyto z lejącego dżinsu, marynarka natomiast miała kształt fartucha artystycznego. Pozostałe garnitury wykonano z czarnego materiału z wariacjami, obejmującymi pasującą kamizelkę, spódnicę lub kardigan – wszystkie podobnie haftowane.
Sam Taylor był obecny na pokazie, nie tylko oglądając kolekcję, ale także w filmie wyświetlanym podczas prezentacji. Taylor rozmawia w nim z komikiem Jerrodem Carmichaelem nad brzegiem Sekwany. Carmichael wyraża pewną niepewność co do swoich ambicji większych niż życie, na co Taylor odpowiada: „Czyny mówią głośniej niż słowa!”
To nie pierwszy raz, kiedy Taylor współpracuje z marką. W 2020 roku nawiązał współpracę z Louis Vuitton, przy współtworzeniu nowej linii marki „ArtyCapucines”. Marka co rok zapraszała sześciu artystów do tworzenia limitowanych edycji Capucine z ich unikalnym znakiem. LV starannie wydrukowała jeden z portretów Taylora na torbach wraz z projektami, które przedstawiały lub sugerowały prace Beatriz Milhazes, Lui Wei, Jean-Michela Othoniela, Josha Smitha i Zhao Zhao.
Długo wyczekiwany debiut
Pokaz kolekcji Luis Vituon był bardzo oczekiwanym wydarzeniem w branży. Nie tylko ze względu debiut Williamsa, ale także pierwszy raz, kiedy ktoś zastąpił poprzedniego dyrektora linii męskiej, Virgila Abloha. Zmarły w 2021 roku, wizjonerski projektant, stał za odnoszącą sukcesy marką odzieży ulicznej Off-White.
Na tę doniosłą premierę przybyły tłumy celebrytów w wykonanych na zamówienie projektach z kolekcji. Od dżinsowego garnituru, który rozpinał się nad ciążowym brzuszkiem Rihanny po przylegającą, kombinację stanika sportowego i legginsów dla Kim Kardashian.