Dior, jako pierwszy, wyrusza w kierunku Indii. 30 marca, Maria Grazia Chiuri zaprezentuje przedjesienną kolekcję w blasku historycznego pomnika Gateway of India, zlokalizowanego w Bombaju. Wydarzenie będzie pierwszym samodzielnym pokazem tak renomowanej, europejskiej luksusowej marki w tym kraju.
Inspirowane Indiami
Kolekcja obejmuje jedwabne sukienki, wieczorowe płaszcze oraz spódnice inspirowane sari, które odzwierciedlają tradycyjne indyjskie sylwetki. Niektóre z tych elementów zostały zdobione misternymi haftami autorstwa Chanakya – wyjątkowego atelier i szkoły rzemiosła dla kobiet z Bombaju. Przez lata, atelier prowadzone przez Karishmę Swali, dostarczało dekoracje powierzchni dla wielu luksusowych marek i domów mody. Atelier produkował również monumentalne scenografie dla paryskich pokazów Chiuri.
Celebrowanie indyjskiego dziedzictwa
Podróż Diora do Indii ma na celu podkreślenie roli, jaką ciągła współpraca Chiuri z Chanakyą, odgrywa w jej pracy. Kilka europejskich luksusowych marek wykorzystało indyjski atelier do wykonania wykwintnych prac ręcznych. Ale niektóre marki okrywają swoich dostawców tajemnicą, a jeszcze inne spotkały się z krytyką za niedocenianie rzemieślników.
Dla mnie pokaz w Indiach oznacza również celebrowanie indyjskiego dziedzictwa haftu. Tego, jak ważne jest to w świecie mody – powiedziała Chiuri dla prasy.
Wspieranie indyjskich kobiet
Partnerstwo z Chanakya odzwierciedla również misję Chiuri. Polega ona na przekształceniu Diora w markę, która jest nie tylko kobieca w swojej wrażliwości, ale także feministyczna w swoich wartościach. Misja Chanakya School of Craft, wspierająca kobiety z grup o niskich dochodach, silnie współgra z feministycznym przesłaniem, nad którym projektantka – pierwsza w historii kobieta dyrektor kreatywna Diora – nieustanie pracuje.