Kto jest następny w kolejce do kierowania modą męską w Louis Vuitton? To pytanie wisiało nad prezentacją kolekcji odzieży męskiej, podczas pokazu w Paryżu. Oczywiście są pewne teorie… ale to inny temat. Tymczasem lepiej jest spożytkować energię na możliwości, które są i do czego zawsze zachęcał Abloh. Właśnie to zrobili projektanci i twórcy kolekcji męskiej Louis Vuitton na jesień 2023 r.
Na początku tego miesiąca Louis Vuitton ogłosił Colma Dillane’a, założyciela i dyrektora kreatywnego KidSuper, gościem pokazu w tym sezonie. Rola gościnnego projektanta zawsze była czymś w rodzaju nowości – jak zinterpretuje odrębny język projektowania i dziedzictwo Abloh? Jak zwykle, odpowiedź leżała w jego legendarnym i niezwykle kreatywnym okresie dzieciństwa.
Chłopięce lata
Był to bardziej rozrywkowy spektakl, niż podręcznikowy pokaz mody, a występ Rosalíi był tylko jednym z elementów wielowarstwowego wysiłku twórców. Kiedy hiszpańska piosenkarka nuciła tekst do Candy, z maski żółtej taksówki chevroleta, ubrana w obszerną puchową kurtkę i bardzo duże spodnie, kreatywny wkład wielu osób w scenerię był wyraźnie widoczny.
Na planie pojawiła się sypialnia nastolatka, przypominająca program telewizyjny o dojrzewaniu z lat 80.-90. Był to tylko jeden z pokoi większej konstrukcji, przypominającej dom, wymyślonej przez braci Gondry. Dziecięce wizualizacje – znak firmowy Dillane’a – upiększały staranną mieszankę garniturów i odzieży ulicznej.
Kiedy chłopiec staje się mężczyzną
Wszędzie wokół znajdowały się ślady wychowania w latach 80. i 90. – monitor komputera stacjonarnego, kufry Louis Vuitton wypchane zabawkami, zestaw perkusyjny i keyboard, oldshoolowe meble w stylu IKEA. Gdy modelki przechodziły z jednego pokoju do drugiego, można było odnieść wrażenie, że na naszych oczach, obserwujemy etap przejścia – od chłopca do mężczyzny. I czym byłaby kolekcja odzieży męskiej Louis Vuitton bez asortymentu pomysłowych czapek, które postawiły kropkę nad “i”… zobaczcie sami.